Upozornenie! Z technických dôvodov budeme vaše objednávky expedovať s 3-4 denným oneskorením. Ospravedlňujeme sa za prípadné komplikácie. Ďakujeme za pochopenie.

Lieky na nadúvanie a plynatosť

Nadúvanie a plynatosť je najčastejšie zapríčinené niektorými druhmi jedla, stresom, vyšším obsahom cukru v potrave alebo všeobecne nesprávnymi stravovacími návykmi. Okrem dietetických opatrení, dostatku pohybu a pitného režimu existuje aj niekoľko liečiv, ktoré nám s týmto nepríjemným problémom môžu pomôcť. Odporučiť možno napríklad probiotikum Hylak, ale najobľúbenejším preparátom je Espumisan.

Značka (0)
  • Hľadám ...
  • Neboli nájdené žiadni výrobcovia
 

Príčiny nadúvania

Príčiny plynatosti a bolesti v bruchu môžu byť rôzne. Nadmerná konzumácia potravín, najmä tých, ktoré obsahujú veľké množstvo rafinovaných sacharidov a tukov (biely cukor, biela múka atď.), môže spôsobiť nadúvanie. Črevné nadúvanie je väčšinou dôsledkom nadmernej konzumácie nezdravých potravín, ale môže nastať aj v dôsledku nadmernej konzumácie vlákniny. Nadúvanie žalúdka je väčšinou spôsobené konzumáciou tučných jedál, ktoré sú ťažko stráviteľné, a tak zostávajú dlhšie v žalúdku.

 

Ďalšie príčiny nadúvania sú:

 

  • zadržiavanie veľkého množstva tekutín v tele
  • gastroenteritída
  • intolerancia na určité potraviny
  • celiakia
  • infekcia Candida
  • intolerancia laktózy
  • žalúdočné vredy
  • syndróm dráždivého čreva

Ako sa zbaviť nadúvania?

  • Jedzte menšie porcie jedla - k nadúvaniu často dochádza po nadmernej konzumácii jedla. Aby ste tomu zabránili, rozdeľte si denné jedlo na viac častí. Tiež je dôležité jedlo dôkladne rozžuť. Tým sa zníži množstvo vzduchu, ktoré pri jedení spolu s jedlom prehĺtame.

 

  •   Dávajte pozor na intoleranciu alebo alergiu na určitú potravinu – potravinové alergie a intolerancia sú v dnešnej dobe celkom bežné. Často sú príčinou zvýšenej produkcie plynov, nadúvania a ďalších nepríjemných príznakov.

 

 

         Najčastejšie potravinové intolerancie:

 

  • Laktóza – Intolerancia laktózy je spojená s radom zažívacích príznakov, vrátane nadúvania. Ide o disacharid označovaný aj ako mliečny cukor, ktorý sa vyskytuje v mlieku. V prípade intolerancie laktózy bude potrebné prestať konzumovať všetky výrobky obsahujúce mlieko.
  • Fruktóza – Intolerancia fruktózy môže okrem nadúvania a bolesti brucha tiež spôsobiť hnačku, zvracanie a pocity nevoľnosti. Ide o problém spojený s neschopnosťou metabolizovať fruktózu. Pomôcť môže diéta s vylúčením fruktózy.
  • Pšenica a lepok – veľké množstvo ľudí netoleruje lepok, skupinu zásobných bielkovín nachádzajúcu sa v pšenici, jačmeni, špalde a niektorých ďalších obilninách

 

  • Vyhýbajte sa perlivým nápojom – existujú dve príčiny plynov v zažívacom trakte. Prvou príčinou sú plyny produkované baktériami v čreve. Druhou príčinou sú vzduch alebo plyny, ktoré prehĺtame počas jedla alebo pitia. Perlivé nápoje obsahujú bubliny oxidu uhličitého. Žuvačky, pitie cez slamku a prehĺtanie jedla pri rozprávaní alebo v zhone môže tiež viesť k zvýšenému množstvu prehltnutého vzduchu, čo môže spôsobiť nadúvanie.

 

  • Znížte príjem soli - nadúvanie môže taktiež byť spojené s vysokým príjmom soli. Nadmerná konzumácia soli vedie k zadržiavaniu vody v tele. Z toho dôvodu sa môžete cítiť nafúknutie. Je potrebné vyhnúť sa potravinám s vysokým obsahom sodíka, ktorý sa nachádza vo väčšine spracovaných potravinách ako sú polievky, chlieb a ďalšie.

 

  •   Dávajte pozor na umelé sladidlá - umelé sladidlá sú považované za zdravšiu náhradu obyčajného bieleho cukru, preto sa často nachádzajú v receptoch na zdravé dezerty. V prípade príjmu väčšieho množstva týchto sladidiel však môžu nastať zažívacie ťažkosti, pretože ich črevné baktérie trávia a produkujú plyny. Vyhýbajte sa sladidlám ako sú xylitol, sorbitol a mannitol.

 

  • Vyhýbajte sa potravinám, ktoré spôsobujú plynatosť – niektoré potraviny bohaté na vlákninu spôsobujú zvýšenú plynatosť. Ide napríklad o strukoviny ako sú fazuľa, šošovica, hrach alebo sójové bôby. Ďalšie potraviny, ktoré sú príčinou nadúvania: brokolica, kapusta, kel, jablká, hrušky, artičoky a cibuľa. Pokiaľ sa často cítite nafúknutí, skúste niekoľko dní viesť evidenciu toho, čo ste zjedli. Takto zistíte, po ktorej potravine cítite viac plynov alebo nadúvanie, a znížte ich konzumáciu na minimum alebo úplne vyraďte z jedálnička.

Zapojte sa do nášho vernostného programu